lørdag 15. august 2009

Valg 2009...

Nå om dagen så virker det som om politikerene står på hvert kjøpesenter, gågater ol. Der står de da altså for å prøve og overbevise velgerne om "løgnene" sine, og prøver og forklare hvorfor akkurat du børr stemme på et bestemt parit. Men tror vi egentlig på dem?

Selv kunne jeg aldri ha vært politiker, for det og leve med så mange løgner, i mine øyner, hadde jeg ikke greid. Men vi lar oss lure år etter år, og valg etter valg. Er vi lettlurte eller? Eller er det faktisk noen som lever opp til det som de lover velgerene?



Som sagt står de rundt om kring og huker tak i deg hvor nå enn du går, sikkert ganske så irriterende kan jeg tenke meg. Heldigvis så slipper jeg dette (hvertfall hittil i år), dette er fordi at jeg ser en del yngre ut enn jeg egentlig er, og det er mange som tror at jeg ikke er fylt 18 år enda, og dermed ikke har stemmerett ved valget 2009. Så jeg må igrunn le litt inni meg når jeg ser de stakkarene som blir stoppet av de overivige politikerene, jeg sklir glatt forbi og smiler helt uskyldig, og føler meg lettet over det og ikke ha blitt stoppet i "partivelgerkontrollen".



Men er det egentlig en fordel for meg at jeg ikke blir stoppet? aner jeg igrunn så mye om de politiskepartiene og hva de egentlig står for? Svaret er nok dessverre nei

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar