lørdag 19. mars 2011

New phone :)

Etter mange runder med meg selv bestemte jeg meg for å bestille ny telefon. Valget falt på Sony Ericsson XPERIA X 10 mini pro. Jeg henger jo litt etter i it verdenen, så dette er min aller første touch telefon, det er virkelig en utfordring. Men som min bedre halvdel sier, dersom jeg ikke får sove om natta nå da så har jeg hvertfall noe å gjøre på..he he. Og det har han jo forsåvidt rett i. Men med meg så sier det seg selv at jeg ikke kunne valgt en sånn telefon uten at jeg hadde muligheten for å ha et aldri så lite "vanlig tastatur" i back-up, i tilfelle jeg overhodet ikke skulle få til noe med touch screen opplegget.
Bildet er lånt fra google
Så sliter jeg litt ekstra da så er det enkelt og greit å få tatt fram det tastaturet som ikke er på skjermen. Er man ikke fullt så teknisk anlagt som person så er man ikke det. Alt skal visstnok ikke være like lett.
Bildet er lånt fra google
Telefonen i seg selv er jeg fornøyd med, selvom tastaturet kommer frem rett som det er, men alt er jo rett og slett egentlig en vanesak, så jeg venner meg nok til telefonen uten og måtte ringe ned kundeservice slik at jeg slipper at de blir helt lei av meg. For det skal de ha,de har vært veldig hjelpsomme og vel så det.Har snakket med de noen ganger nå, og garantert stilt en del spørsmål som de sikkert har ledd litt av. Men jeg har fått den hjelpen jeg trengte jeg, så selvom det har vært ganske innlysende spørsmål, så har hvertfall jeg blitt klokere og det er jo det som er det viktigste.Og jeg må jo si at det er jo morsomt og oppdage nye funksjoner på mobilen slik som jeg gjør nå om dagen. Skjønt det er jo tydeligvis ikke alt jeg har oppdaget, for visst ikke så hadde jeg jo sluppet å spørre på en butikk hvordan jeg 1) får 3G til å fungere 2) hvordan jeg tar av ordlista..he he. Jeg foretrekker og skrive sms bla. uten den dumme ordlista. Så som sagt så er det jo et under at kundeservice ikke har blitt lei av meg, skjønt jeg har jo snakket med forskjellige personer de gangen jeg har ringt, og det er sikkert like greit he he. Og nå har jeg jo til og med bevegd meg inn på internett og facebook, så litt tryggere føler jeg meg nå enn da jeg først skrudde den på å begynte og utforske den. Så da er vel kanskje en stor sjanse for at det blir mobilblogging i fremtiden vil jeg tro. For alt må jo testes ut.


Bildene jeg tok selv av min egen mobil ble langt i fra bra, men så er heller ikke digitalkameraet vårt det beste man finner på markedet, så her velger jeg å skylde på det. Kameraet på selve mobilen har jeg ikke fått testet ut så mye enda, men det tar bra bilder, hverfall de få jeg har tatt til nå. På mandag er det fotballkamp, tippeligaen 2011 har endelig startet, så jeg skal prøve å få testet ut kameraet litt bedre da ja.

Jeg måtte selvfølgelig kjøpe noe jeg kan legge mobilen i. Har vært i noen forskjellige butikker, men fant ingen ting som jeg likte noe særlig. Og som den faste eBay shoppoholiker som jeg er gikk turen dit, og der fant jeg 2 forskjellige som falt i smak. Den ene av de er mer en slags pose enn rent beskyttelse etui, men var så søt jeg greide ikke la være. Synes den bare var så søt.

Og det andre som er litt mer solid, ser slik ut:


Likte designet på denne også, så nå er det bare og vente på at de skal komme i postkassa mi. De to siste bildene er lånt fra eBay.

8 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny mobil!! Artig nok har e sett på akkurat samme mobil. Nettopp fordi den har både tasta, og touch. E e ikke alltid fan av den touchen. Da va jo det heilt supert at du anmeldte akkurat den mobilen. Litt innkjøring må man regne me, men det virka som om du e fornøyd sålangt? Og som du sa, så va jo dei grei på kundeservice. hihi...Kjempe fine mobilveske da. :)

    SvarSlett
  2. Er veldig fornøyd med telefonen, den har foresten fått terningkast 5 i en eller anna test sa min kjære.
    Ikke det at e e så opptatt av ka terningkast som e på ting, hverfall ikke når det e e som skal bruke den,
    for da e det jo mi mening som telle.
    Men kan anbefale telefonen ja.
    Kameraet har 5 megapixler btw,så tar i grunn utrolig bra bilder ;)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny mobil!!!
    Alltid morro med nye duppe-dingser!!! :)

    SvarSlett
  4. Det e litt greit å lese sånne testa av og til. For det e greit å vær skeptisk til ting som har floppa på alle forbrukertestane. Men greit å lese koffor den e bra eller dårlig. Så om den hadde fått dårlig pga ett eller anna e/du ikke bruka mobilen til, spilla jo det ingen rolle. Personlig går det i ringing, sms og bilde. hehe...bare såå last year lissom. ;) Bra at du e fornøyd me den da. Tror kanskje e ende me den e også. No har jo e ting til dei ikke funka lenger e da, så e tenke grundig igjennom ting. Kunne godt hatt en data i 10 år hadde den vart så lenge. :) Takk for tipset!

    SvarSlett
  5. til det du skal bruke telefonen til e den ypperlig vil e si :)
    Og den va jo ikke dyr heller så det hadde ikke akkurat vært direkte kattai sekken eller ka e skal si om du skjønna?

    SvarSlett
  6. ... fant ikke e-post adressen din... sukk... men jeg lovet deg at du skulle få vite ang. jakken.... og det ble ingen suksess... sukk... Jakken har like ekle flekker. Jeg tror det må være stoffet som gjør det, for jeg hadde/laga masse fett og ketchup flekker på et håndkle og behandla sammen med jakken, på akkurat samme måten, og den ble helt gulle ren!!! Men takk for tipset; jeg vet jo nå at det funker på andre ting!!! :) KLEM

    SvarSlett
  7. Kan være stoffet i jakken ja.
    Har du prøvd Zalo?
    Men du vet jo at det funker på andre ting, det kan også være at den kom seg i maskina for sent, men det er ikke 110% sikkert altså Siv Anita.
    Sendte deg en pm på face med e-post adressa mi. *klem*

    SvarSlett
  8. fin mobil du he skaffa de:)
    E he en bloggaward til deg i bloggen min:)

    SvarSlett